Reklame uke 45-46

Ferdig produkt

Her er brosjyren ferdig












Produkt, nesten ferdig

Brosjyren min er nesten ferdig, men før produktet er helt ferdig så må jeg klippe de hvite kantene. 




















Prosess

Da var jeg nesten helt ferdig med brosjyren, skal bare finjustere den. Legger ut noen bilder hvordan prosessen har gått videre.




























Hvordan arbeidet går

Har tatt noen screenshots under arbeidsprosessen 











Arbeid underveis

Her er et bilde som viser at jeg har kommet i gang men ikke så langt. Jeg har begynt å lete etter fonter og en rose jeg skal bruke.

 

 

Nye skisser

Jeg fikset litt på brosjyre skissene mine etter samtale med lærer. Siden man ikke skal bruke firkantet design og bilder så skiftet jeg på framsiden. I stedet for firkantet bilde skal jeg ha to personer, en som trøster den andre. Jeg skal enten ta bilde selv eller lage det i photoshop, jeg prøver begge deler.

Side 2,3 og 4 skal ikke inneholde de to personene som jeg tegnet i de første skissene, men heller ha hele rosen over alle sidene. Rosen jeg finner på internett skal jeg gjøre om til min egen i photoshop. Overskriften på side 2,3 og 4 skal heller være noe lignende: Hva fokuserer LTN på? Eller, LTN hjelper deg med å.....

På side 5 skal jeg som normalt ha stikkord og på side 6 som er baksiden skal jeg ha kontaktinnformasjon i stedet for innmelding og logoen til LTN. På disse to sidene skal jeg ha en rød stripe eller deler av rødfarge. 

 




Idearbeid

Her er idearbeidet mitt, Brainstorming, tankekart, AIDA, virkemidler og skisser.

Brainstorming og tankekart:

AIDA og virkemidler:

Skisser:

 





Inspirasjon

Her er to brosjyrer som har gitt meg inspirasjon


 






Research om Landsforeningen for trafikkskadde i Norge

Landsforeningen for trafikkskadde ble etablert i 1984, og vi arbeider for å styrke rettighetene til mennesker med alle typer skader. Vi støtter ikke bare personer som rammes av trafikkulykker, men også de som skades på jobben, hjemme eller på fritiden. Vi hjelper alle berørte parter, både de skadde, deres pårørende og etterlatte. 

Hos oss kan du få råd, møte mennesker i samme situasjon og få hjelp til å finne veien gjennom et system som ofte oppleves som uoversiktlig og vanskelig.

Informasjonen er hentet fra: http://www.ltn.no/index.php?artikkelvalg=vis_innhold&visning=2&kat=7&m=7


Bilde fra: http://www.ltn.no/annonse/visbilde.php?annonseid=8

Hva vi har lært til nå ( mandag )

I dag har vi lært  blandt annet hva ethos, pathos og logos er. Disse tre ordene betyr: Ethos=Bruker anerkjente personer. Pathos= Følelser. Logos= Fakta og argumenter. 

Vi har lært om virkemiddler i reklamer. Komposisjon og stoppeffekt er også noe vi har sitt nærmere på. Komposisjon er hvordan reklamen er satt opp, med tanke på typografi, forhold, enhet, balanse, bevegelse. Stoppeffekt er blikkfang. Hvor blikket fanges. 

Belærende, bevegende, behagende og euforiserene har vi lært hva er og hatt oppgaver til. Belærende=argumentasjon. Bevege=følelser. Behage=humor/vakkert. Euforisere=skryte et produkt opp i skyene, overdrivelse. 

Vi lærte litt om hvilke lover vi må holde oss til når vi lager reklame. Det er foreksempel ikke lov å bruke en kvinne som et sex-symbol. Vi lærte også hva propaganda er. Propaganda er det samme som reklame men retter seg mest mot politikk og religion.

Oppgave

Denne reklamen tar i bruk det retoriske virkemiddelet Ethos. Ethos er et virkemiddel som vil si at en bruker anerkjente personer for å overbevise mennesker i et samfunn. I denne reklamen bruker Nivea kjendisknepet. De bruker Rihanna. 




Hva vi har lært fra mandag til fredag

Hva vi har lært fra mandag til fredag i tankekart




Mediemøter 2

1    På torsdag og fredag jobbet vi med mediebøter 2 boka. Vi gjorde noen repetisjonsoppgaver som hørte til kapitellet vi leste i gjennom. Her er to av spørsmålene og svar. 

   .    Hva er informasjon og samfunnskontakt?

Informasjon og samfunnskontakt er et fag som er opptatt av å kommunisere, men som er noe annet en reklame. Det er organisasjoner som holder på med informasjon og samfunnskontakt. En vanlig definisjon på informasjon og samfunnskontakt er ?organisasjoners planlagte kommunikasjon med omgivelsene?.

1.    Hva er en interessent? Og en interessegruppe?

En interessent er en som har interesser innenfor et bestemt område. En interessegruppe er en organisasjon som har sterke interesser i en bestemt sak.

 

Kreativ oppgave, ferdig produkt

I dag gjorde jeg ferdig Kreativ oppgaven. Den gikk ut på å "narre" et produkt, det vil si å fikse litt på det. Det skal ikke gjøres for mye for du skal se hva det egentlig er. 

Her er mitt ferdige produkt






Kreativ oppgave - Idearbeid

Her er idearbeid til oppgaven: Kreativ oppgave




Øvelse 4

Hvordan reklame henvender seg








Øvelse 3

Finn tre annonsører med slagord

1 1. Loreal = Because I'm Worth It

     http://www.vivawoman.net/2008/08/05/loreal-86-natural-ingredient-mascara/

 

    2.  Europris = Mer til overs

    

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/224/74/

    3. Coop Mega = God middag! 

    http://www.handelsbladetfk.no/id/201

Øvelse 2

Plakat, Elleville dager, Amanda storsenter.

A = Attention

I = Interest

D = Desire

A = Action

Oppmerksomhet = Elleville dager

Interesse = Norges STØRSTE salg!

Ønske = Får veldig lyst til å handle, siden det er så masse salg og utvalg.

Handling/plan = Plakaten får meg til å ønske å gå inn å se om det er noe jeg kan kjøpe. Sannsynligvis ender jeg opp med et par poser. 


http://www.amandablogg.no/

Reklame uke 45-46, Øvelse 1

Nivea krem 

1.     Denne reklamen finner vi på TV, plakater og internett.

2.     Tv har størst påvirkningskraft. På tv så når den mer frem til folk en på internett pga det er på youtube du finner reklamen, og det er ikke så mange som søker den opp. Den når veldig bra frem via plakater også. På Rihanna konserten var det masse plakater om Nivea kremen, og de gidde ut gratis små bokser med krem inn i. Dette nådde ut til ca. 10 000 mennesker.



http://www.polyvore.com/nivea_2011_part/set?id=30425303

Benedicte Louise

Benedicte Louise

17, Karmøy

Dette er en skoleblogg. Jeg går på Medier og kommunikasjon på Åkrehamn. På denne bloggen kommer idearbeid, prosessen i arbeidsperioden og ferdige produkter.

Kategorier

Arkiv

hits