Reklame uke 45-46

Ferdig produkt

Her er brosjyren ferdig












Produkt, nesten ferdig

Brosjyren min er nesten ferdig, men fr produktet er helt ferdig s m jeg klippe de hvite kantene.




















Prosess

Da var jeg nesten helt ferdig med brosjyren, skal bare finjustere den. Legger ut noen bilder hvordan prosessen har gtt videre.




























Hvordan arbeidet gr

Har tatt noen screenshots under arbeidsprosessen











Arbeid underveis

Her er et bilde som viser at jeg har kommet i gang men ikke s langt. Jeg har begynt lete etter fonter og en rose jeg skal bruke.

Nye skisser

Jeg fikset litt p brosjyre skissene mine etter samtale med lrer. Siden man ikke skal bruke firkantet design og bilder s skiftet jeg p framsiden. I stedet for firkantet bilde skal jeg ha to personer, en som trster den andre. Jeg skal enten ta bilde selv eller lage det i photoshop, jeg prver begge deler.

Side 2,3 og 4 skal ikke inneholde de to personene som jeg tegnet i de frste skissene, men heller ha hele rosen over alle sidene. Rosen jeg finner p internett skal jeg gjre om til min egen i photoshop. Overskriften p side 2,3 og 4 skal heller vre noe lignende: Hva fokuserer LTN p? Eller, LTN hjelper deg med .....

P side 5 skal jeg som normalt ha stikkord og p side 6 som er baksiden skal jeg ha kontaktinnformasjon i stedet for innmelding og logoen til LTN. P disse to sidene skal jeg ha en rd stripe eller deler av rdfarge.




Idearbeid

Her er idearbeidet mitt, Brainstorming, tankekart, AIDA, virkemidler og skisser.

Brainstorming og tankekart:

AIDA og virkemidler:

Skisser:





Inspirasjon

Her er to brosjyrer som har gitt meg inspirasjon







Research om Landsforeningen for trafikkskadde i Norge

Landsforeningen for trafikkskadde ble etablert i 1984, ogvi arbeider for styrke rettighetene til mennesker med alle typer skader.Vi sttter ikke bare personer somrammes av trafikkulykker, men ogs de som skades p jobben, hjemme eller p fritiden. Vi hjelper alle berrte parter, bde de skadde, deres prrende og etterlatte.

Hos oss kan du f rd, mte mennesker i samme situasjon og f hjelp til finne veien gjennom et system som ofteopplevessom uoversiktlig og vanskelig.

Informasjonen er hentet fra:http://www.ltn.no/index.php?artikkelvalg=vis_innhold&visning=2&kat=7&m=7


Bilde fra:http://www.ltn.no/annonse/visbilde.php?annonseid=8

Hva vi har lrt til n ( mandag )

I dag har vi lrt blandt annet hva ethos, pathos og logos er. Disse tre ordene betyr: Ethos=Bruker anerkjente personer. Pathos= Flelser. Logos= Fakta og argumenter.

Vi har lrt om virkemiddler i reklamer. Komposisjon og stoppeffekt er ogs noe vi har sitt nrmere p. Komposisjon er hvordan reklamen er satt opp, med tanke p typografi, forhold, enhet, balanse, bevegelse. Stoppeffekt er blikkfang. Hvor blikket fanges.

Belrende, bevegende, behagende og euforiserene har vi lrt hva er og hatt oppgaver til. Belrende=argumentasjon. Bevege=flelser. Behage=humor/vakkert. Euforisere=skryte et produkt opp i skyene, overdrivelse.

Vi lrte litt om hvilke lover vi m holde oss til nr vi lager reklame. Det er foreksempel ikke lov bruke en kvinne som et sex-symbol. Vi lrte ogs hva propaganda er. Propaganda er det samme som reklame men retter seg mest mot politikk og religion.

Oppgave

Denne reklamen tar i bruk det retoriske virkemiddelet Ethos. Ethos er et virkemiddel som vil si at en bruker anerkjente personer for overbevise mennesker i et samfunn. I denne reklamen bruker Nivea kjendisknepet. De bruker Rihanna.




Hva vi har lrt fra mandag til fredag

Hva vi har lrt fra mandag til fredag i tankekart




Mediemter 2

1 P torsdag og fredag jobbet vi med mediebter 2 boka. Vi gjorde noen repetisjonsoppgaver som hrte til kapitellet vi leste i gjennom. Her er to av sprsmlene og svar.

. Hva er informasjon og samfunnskontakt?

Informasjon og samfunnskontakt er et fag som er opptatt av kommunisere, men som er noe annet en reklame. Det er organisasjoner som holder p med informasjon og samfunnskontakt. En vanlig definisjon p informasjon og samfunnskontakt er ?organisasjoners planlagte kommunikasjon med omgivelsene?.

1. Hva er en interessent? Og en interessegruppe?

En interessent er en som har interesser innenfor et bestemt omrde. En interessegruppe er en organisasjon som har sterke interesser i en bestemt sak.

Kreativ oppgave, ferdig produkt

I dag gjorde jeg ferdig Kreativ oppgaven. Den gikk ut p "narre" et produkt, det vil si fikse litt p det. Det skal ikke gjres for mye for du skal se hva det egentlig er.

Her er mitt ferdige produkt






Kreativ oppgave - Idearbeid

Her er idearbeid til oppgaven: Kreativ oppgave




velse 4

Hvordan reklame henvender seg








velse 3

Finn tre annonsrer med slagord

1 1.Loreal = Because I'm Worth It

http://www.vivawoman.net/2008/08/05/loreal-86-natural-ingredient-mascara/

2.Europris = Mer til overs

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/224/74/

3.Coop Mega = God middag!

http://www.handelsbladetfk.no/id/201

velse 2

Plakat, Elleville dager, Amanda storsenter.

A = Attention

I = Interest

D = Desire

A = Action

Oppmerksomhet = Elleville dager

Interesse = Norges STRSTE salg!

nske = Fr veldig lyst til handle, siden det er s masse salg og utvalg.

Handling/plan = Plakaten fr meg til nske g inn se om det er noe jeg kan kjpe. Sannsynligvis ender jeg opp med et par poser.


http://www.amandablogg.no/

Reklame uke 45-46, velse 1

Nivea krem

1. Denne reklamen finner vi p TV, plakater og internett.

2. Tv har strst pvirkningskraft. P tv s nr den mer frem til folk en p internett pga det er p youtube du finner reklamen, og det er ikke s mange som sker den opp. Den nr veldig bra frem via plakater ogs. P Rihanna konserten var det masse plakater om Nivea kremen, og de gidde ut gratis sm bokser med krem inn i. Dette ndde ut til ca. 10 000 mennesker.



http://www.polyvore.com/nivea_2011_part/set?id=30425303

Benedicte Louise

Benedicte Louise

17, Karmy

Dette er en skoleblogg. Jeg gr p Medier og kommunikasjon p krehamn. P denne bloggen kommer idearbeid, prosessen i arbeidsperioden og ferdige produkter.

Kategorier

Arkiv

hits